مراسم رونمایی از بازی موبایلی کُلمِجور برگزار شد

صبح روز پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی اولین بازی موبایلی دزفول در سالن اجتماعات سازمان عمران شهرداری دزفول رونمایی شد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول در آیین رونمایی از این این بازی موبایلی گفت: امیدواریم پرده‌برداری از این برنامه تفریحی، سیاحتی و زیارتی که با یک بازی سرگرم کننده همراه است به توسعه گردشگری منجر شود.

محمدحسن پرآور افزود: این برنامه کاملا بومی است و مخاطبان آن نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستند و در مدت ۶ ماه تولید شده است.

رییس دانشگاه آزاد دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی که امنیت و آرامش کنونی را مدیون آنها هستیم گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد واحدهای فناور دزفول بستر مناسبی برای رشد بلوغ تجاری شرکت های فناور است.

محمد مهدی صافی افزود: برخی استارتاپ ها به علت نبود اطلاع‌رسانی کافی از سرمایه‌گذاری، در برندینگ تبلیغات و تجاری سازی دچار مشکل شده و حتی به شکست منجر می‌شود که برای اینکه این اتفاق نیفتد باید از شرکت های نوپا حمایت شود.

وی گفت: تاثیر این برنامه از صدها بنر و پوستر بیشتر است لذا باید با هدایت این بسترها فضای مناسبی فراهم کنیم تا با کمترین هزینه به هدف خود برسیم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد دزفول نیز گفت: این مرکز رشد، هم اکنون ۳۰ تیم مشابه این تیم را که الان محصول آنها آماده شده در دزفول زیر پوشش دارد و در سال ۱۴۰۰ برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی در خاتمه افزود: این بازی خروجی یکی از استارت‌آپ‌ها و ایده‌شوهای مرکز رشد است که در حوزه گردشگری ارایه شد. حدود ۹۰ ایده به این ایده‌شو رسید که یکی از آنها بازی کلمجور با محوریت معرفی مکان‌ها و ظرفیت‌های گردشگری دزفول به نام کلمجور بود که الان به ثمر رسیده است.

مدیر استودیو تیوان سازنده این بازی نیز اظهار کرد: با توجه به پیشرفت و فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند، کاربران برای پرکردن اوقات فراغت خود در هر زمان و مکانی مشغول بازی با تلفن همراه خود هستند و بازی موبایلی «کُلمِجور» به‌عنوان یک ابزار سرگرمی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بومی شهر دزفول در محیط و کاراکترهای بازی موبایلی به‌صورت غیرمستقیم به معرفی این شهر می‌پردازد.

وی اضافه کرد: بازی موبایلی «کُلمِجور» از دسته بازی‌های کلمات و دانستنی‌هاست که در سبک کژوال طراحی و در حال تولید است و اقوام مختلف در این بازی موبایلی محیط‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی را با پوشش محلی خود معرفی می‌کنند.

مهدی توکلی زاده با بیان اینکه بازی موبایلی «کُلمِجور» مناسب سنین سه سال به بالا بوده و از طریق کافه بازار قابل دانلود است، اهداف این بازی موبایلی را «انتشار مرحله اول در شهرستان به‌منظور معرفی محصول بومی با ظرفیت و تاریخ شهر خود» و «انتشار مرحله دوم در تمام کشور با تغییر داده‌های سوالی و ترکیبی از سوالات کشوری و شهرستانی به‌منظور جذب کاربران کشوری و استفاده از کاراکتر و محیط بومی دزفول برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری آن عنوان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که بازی موبایلی «کُلمِجور» چه نوآوری در مقایسه با سایر برنامه‌های مشابه دارد، متذکر شد: از این دست بازی‌ها قبلاً منتشر شده، اما این بازی به‌عنوان نخستین بازی بومی با هدف ظرفیت‌های گوناگون شهرستان دزفول به‌خصوص جذب توریسم و رونق صنعت گردشگری است.

گفتنی است این اپلیکیشن و بازی بومی محلی، توسط استودیو تیوان از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دزفول طراحی شده و هم اکنون در کافه بازار بصورت رایگان عرضه شده است.