پردونه یک بستر تجارت الکترونیکی نوآور و ایده محور می باشد. پردونه با هدف بهبود شرایط زندگی پرندگان خانگی فعالیت می کند. پردونه دارای بخش ها و سرویس های متنوعی می باشد. برخی از بخش ها و سرویس های آنلاین پردونه:
پردونه راهنما
از لحظه‌ای که کسی یک پرنده خانگی تهیه می‌کند، با چالش‌ها و سوالات مختلفی در زمینه نگهداری و سلامت این حیوانات روبه‌رو می‌شود. در بخش خدمات مشاوره‌ای «پردونه»، کاربران می‌توانند در قالب پرسش و پاسخ، نگرانی‌ها و سوالات خود را با کارشناسان باتجربه، دامپزشکان و متخصصان این مجموعه درمیان بگذارند و از آنها راهنمایی بگیرند. همچنین در صورت نیاز به دریافت کمک اضطراری در هر ساعت از شبانه‌روز، می‌توانند از خدمات امداد اورژانسی «پردونه» بهره‌مند شوند.
پردونه نوشت
با راه‌اندازی بخش «پردونه نوشت»، به‌نوعی همان وبلاگ قدیمی «پردونه» در این بخش جدید همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و اطلاعات مفید و مقالات مرتبط با نگهداری پرندگان خانگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع در «پردونه نوشت» تولید محتوای آموزشی در قالب نوشته‌ها و مقالات متنوع صورت می‌گیرد.
پردونه دانش
در این سرویس دانش و اطلاعات تخصصی از طریق افراد ماهر و مجرب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. «پردونه دانش» به تولید دانش کاملا اختصاصی و بومی از سوی متخصصان تجربی و آکادمیک ایرانی کمک می‌کند. بومی‌سازی اطلاعات می‌تواند به افزایش سطح کیفیت سلامت و پرورش پرندگان خانگی در کشور منجر شود.
پردونه مشاغل
در این بخش مشاغل مرتبط با حوزه طیور و پرندگان خانگی مانند فروشگاه‌های لوازم پرندگان خانگی، کلینیک‌های دامپزشکی، باغ پرندگان، پرنده فروشی‌ها و سالن‌های تکثیر، می‌توانند برای خودشان حساب کاربری ایجاد کنند تا کاربران «پردونه» با خدمات و محصولات این مشاغل آشنا شوند. همچنین در «پردونه مشاغل» قصد داریم با استفاده از روش داده‌کاوی رفتار کاربران در بخش‌های مختلف، معرفی‌نامه این مشاغل مستقیما به مخاطبان هدفشان نشان داده شود تا به‌این ترتیب بازخورد بهتری دریافت کنند.