دانش‌بنیان‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

4 مرداد 1403

بازدید از شرکت فرهنگ نگار اندیشه دز مبتکر هدایای فرهنگی با عنوان برند تجاری نوشَوا

دکتر محمدپور سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دزفول از شرکت فرهنگ نگار اندیشه دز مبتکر هدایای فرهنگی با عنوان برند نوشَوا بازدید نمود.

در روز دوشنبه 6 شهریورماه دکتر محمدپور سرپرست مرکز رشد به همراه کارشناسان مرکز مهندس مهرجو و مهندس کزازی به بازدید از شرکت فرهنگ نگار اندیشه دز مبتکر هدایای فرهنگی با عنوان برند تجاری نوشَواپرداختند.
در این بازدید که در محل پارک خانواده دزفول به انجام رسید، خانم دکتر حجاری نماینده شرکت فرهنگ نگار اندیشه دز در خصوص طرح فناورانه خود با تولید ساخت قطعات و مبتکر هدایای فرهنگی اینگونه عنوان نمود:
نوشَوا واژه ای دزفولی به معنای « نوبر، تازه رسیده» می باشد و از آنجایی که خرید سوغات و یادبود بخش جدایی ناپذیر از سفر می باشد و با توجه به ظرفیت های متنوع و منحصربه فرد شهرستان دزفول در جذب گردشگر (طبیعی- تاریخی- هنری- کشاورزی- مذهبی- دفاع مقدس و ….) بر آن شدیم تا فرهنگ غنی این دیار را با محصولاتی گره بزنیم که جذاب و کاربردی باشند.با نیازسنجی و نوآوری به طراحی و تولید اقلامی پرداختیم که ضمن کاربردی بودن در زندگی روزمره، مناسب هدیه و سوغات نیز باشند. با توجه به تجربه سکونت اینجانب به مدت 17 سال در استان های مختلف ایران، نقاط ضعف، کمبودها و نواقص سوغات دزفول شناسایی شده بود، همچنین براساس تخصص و تحصیلات اینجانب (زبان شناسی )و علاقه فرزندم به مباحث زبان مادری و فرهنگ بومی تلاش کردیم با پیوند هنر و اقتصاد گامی برای بهبود کیفیت و افزایش تنوع هدایای دزفول به ویژه محصولات فرهنگی و ماندگار برداریم.
در ادامه پرهام مهدویانی مدیرعامل شرکت فرهنگ نگار اندیشه دز در خصوص طراحی محصولات شرکت توضیحاتی را ارایه نمود:
ایشان خلاقیت و ابتکاری بودن؛ ترویج گویش شیرین دزفولی که دربردارنده گنجینه های ارزشمند فرهنگی و تاریخی این سرزمین است؛ درنظر گرفتن سلایق مختلف (سنتی و مدرن، فانتزی و رسمی) و طیف سنی (کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال، سالخوردگان، زن و مرد)؛ ارائه محصولات نمادین و خاطره انگیز برای دزفولی های خارج از کشور و ساکن سایر شهرهای ایران؛ فرهنگسازی برای حفظ سنت ها و فرهنگ بومی؛ در بر داشتن تصاویر آثار باستانی، اماکن دیدنی و مظاهر فرهنگی و هنری شهرستان دزفول به منظور برجسته سازی و یادآوری؛ تقویت حس خودباوری و ارزشمندی دزفولی ها به-خصوص نسل جوان (در برابر پدیده جهانی شدن، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم)؛ تأکید بر کیفیت و مرغوبیت اجناس؛ قیمت منصفانه و در حد عرف؛ بهره گیری از هنر همشهری های ساکن دزفول و ایجاد اشتغال (به ویژه بانوان)؛ به روز بودن و هماهنگی با تقاضای جامعه؛ استفاده از مواد بادوام و دوستدار محیط زیست برای بسته بندی و …؛ افزایش گزینه های تهیه سوغات برای افراد خاص نظیر مراکز علمی، اداری، فرهنگی، آموزشی و رسمی از جمله موارد توجه شده در طراحی محصولات با نام تجاری نوشوا برشمرد.
سرپرست مرکز رشد ضمن ارایه پیشنهادات در خصوص ایجاد سامانه اینترنتی جهت گسترش بازار فروش محصولات، راهنماییهای لازم را جهت برنامه ریزی دقیق درآمدی کسب و کار این شرکت توضیح داد.
در ادامه دکتر محمدپور در خصوص وجود ظرفیت های بسیار فراوان حوزه توریسم شهرستان دزفول مواردی را مطرح نمودند و این ظرفیت را فرصتی برای اشتغالزایی شرکت های خصوصی عنوان نمودند .
در انتها سرپرست مرکز رشد از محصولات تجاری شده شرکت بازدید کرد.