دانش‌بنیان‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

4 مرداد 1403

رویداد کافه کارآفرینی صدرا برگزار شد

رویداد کافه کارآفرینی صدرا با لزوم حمایت و کمک به حل مسائل تولید و تجلیل از فعالان حوزه کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد دزفول، دکتر عبدالرحیم محمدپور مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در رویداد کافه کارآفرینی صدرا که در واحد دزفول و با حضور مهندس علی فیروزکوهی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول، مهندس علیرضا دایر کارشناس خبره صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان خورستان در روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403برگزار شد، بیان کرد: حدود ۴ دهه قبل بحث استخدام محوری در دو بخش دولتی و خصوصی برای خانواده ها بسیار حائز اهمیت بود و در آن زمان آن بهترین راه برای رسیدن به اشتغال می دانستند اما اکنون اینگونه نیست و باید به دنبال فرآیند جدید برای اشتغال و تولید باشیم.
وی ادامه داد: امروز فرصت‌های شغلی در حوزه کسب و کارهای استخدام محور کمتر شده است و از طرفی درآمدهای حاصل از اشتغال در این بخش هم آنقدرها برای جوانان جذاب نیست، به همین دلیل باید به دنبال راه‌های اشتغال زایی جدید باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد که رویداد کافه کارآفرینی به گفتمانی تبدیل شود که فرصت هم اندیشی ها برای کارآفرینی بیشتر شود‌ و افزود: شهرستان دزفول در حوزه کارآفرینی قدرتمند است و از لحاظ علمی و عملی در این حوزه نقش ملی دارد.
دکتر محمدپور با اشاره به اینکه برای تقویت هرچه بیشتر کارآفرینی در کشور بخش دولتی در کنار بخش خصوصی حرکت می کند، گفت: حضور ریاست محترم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت استان خورستان در این رویداد نشان می دهد که متولیان این مجموعه هم برای کارآفرینی اهمیت ویژه ای قائل هستند.

در این رویداد شرکت های موفق عضو مرکز رشد در خصوص تجربیات خود برای دانشجویان علاقه مند به کسب و کار و کارآفرینی صحبت نمودند.